”BİRBİRİNİZİ SEVMEDİKÇE İNANMIŞ SAYILMAZSINIZ.İNANMADIKÇADA CENNETE GİREMEZSİNİZ.ÖYLEYSE SELAMI YAYIN Kİ SEVGİNİZ ARTSIN.”

Posted: 22 Ekim 2010 in Kategorisiz
Etiketler:, , ,

Hadisin Açıklaması:

Sevgi olmadan nasıl yaşarız?Aynı sofrayı,aynı sınıfı,aynı sokağı,aynı oyunu nasıl paylaşırız?Okula gidince ailemi özlüyorum;eve gelince de arkaşlarımı,öğretmenimi…Çünkü onları seviyorum.Çok para,çok giysi,çok eşya,çok oyuncak mutlu olmamız için yeterli değil.

Sevgimizin artması daha çok olması bizi mutlu edebilir ancak.  Sevgiyi artırmanın yolu bu işte:Selamlaşmak.Tnışmak için ilk adım.Konuşmaya başlamak için zorlanan herkese cesaret verenbir söz bu.Selam sözü.  Dedem hep, ‘Önce selam,sonra kelam’ derdi.Selam verdikçe omuzlarımız daha dik duruyor ve karşımdakiyle daha rahat konuşabiliyorum.

Söze selamla başlamanın,büyüklerin de dikkatini çekiyor.Söylediklerime önem veriyor;beni daha iyi dinliyor.  Anneme selamın anlamını sordum ‘Selam,barışık olmak demektir.Birbirimize zararsız olacağımıza söz vermektir,güvenmektir.Selam veren bir kişi ‘Ben müslümanım benden zarar gelmez’ demek istiyormuş.  Küçük bir sözün ne büyük anlamı varmış!

Bir Cevap Yazın

